zondag 2 januari 2011

De jongerencultuur: seks, drugs en.. Uggs?!

De Ugg heeft in de afgelopen jaren een brede klantenkring weten te verkrijgen. Terwijl de Croc vrijwel niet buiten de deuren van het ziekenhuis werd gesignaleerd, werd de Ugg massaal omarmd. En nog steeds houdt deze populariteit aan: In andere landen vervaagt hij steeds meer, maar in het Nederlandse straatbeeld blijft de Ugg sterk aanwezig.
Maar wat is dan de reden van dit blijvende succes? Is het de oer-Hollandse zuinigheid of is er werkelijk niets beters naar voren gekomen? Dat laatste kan ik me nauwelijks voorstellen; ik heb slobbertruien die meer klasse uitstralen dan deze overprijsde schapensloffen. Wat ik wel kan begrijpen dat je, nadat je onder de groepsdruk bezweken bent, je dure schoeisel niet na één winter alweer afdankt. Maar dat de Ugg al die jaren buiten de vuilcontainers is gebleven verbaast mij des te meer. Mode blijft tenslotte mode; een tijdelijke populariteit. Wanneer laat onze cultuur de Ugg dan los? Hoelang blijven we nog hangen in het patroon van de houders en de haters? Ik vrees dan toch echt dat emigratie de enige oplossing is om de Ugg te ontlopen. Gezien dat geen optie is voor mij, blijf ik toch stilletjes hopen dat de houdbaarheidsdatum van de Ugg verstrijkt en dat 2011 een prachtig, Uggloos jaar wordt..

1 opmerking:

  1. Het betreurt me zeer dat iemand onder mijn naam reacties heeft geplaatst. Hierop heb ik dan ook tot mijn spijt de anonieme reactie optie moeten verwijderen. Toch bedankt voor de extra publiciteit, ik heb nog nooit zoveel pageviews gehad als gisteren! Alleen jammer dat ze allemaal niet over het weblog zelf gingen.

    BeantwoordenVerwijderen